24.3.11

Tankepåverkan..


Varit lite mycket och tankarna har varit på många ställen. Efter kvällsmaten tog jag fram en matlåda för att göra en lagom lunchlåda till jobbet. Bara det att jag har semester imorgon! Behöver alltså ingen lunchlåda, var av min son på 4 1/2 år säger:
"-Men, mamma tänk med hjärnan." Ja, svårare än så behöver det inte vara.
Senare efter maten lovade jag plutte att spela yatzy. Perfekt spel för hans ålder, räkna ihop alla prickarna och turen får avgöra.. bara det att han blir så himla besviken när det inte går bra. Han kämpade för att hålla tillbaka tårarna och var inte alls trött eller ledsen. Det frampressade leendet avslöjades av stora puppy eyes.
Mitt försök till att få han att tänka positivt resulterade i ett liten utbrott med ett "jag vet, jag försöker ju". Första omgången vanns av mummy in the house, andra började lite bättre för min kille.
Okej, kanske inte brukar spara på 2:or i fyrtal i vanliga fall. Men vi behöver alla lite medvind ibland.

Love

Inga kommentarer: