26.2.11

Vilket ord är du?


Igår efter en jobbdag med minst sagt fullt ös, blev det en självklar filmkväll.
Jag tog snabbt tre filmer till mig, utvalda utifrån omslag, skådis eller andra "viktiga" anledningar. Läste inte bak på en enda film faktiskt, men några hade jag läst om tidigare.

Kvällens film blev EAT PRAY LOVE med Julia Roberts. Jag hade inga högre förväntningar alls, mitt enda krav var en lättsam film som kan locka några skratt utan att kräva större tankeverksamhet. Det konstiga är att när filmer vals på detta sätt blir jag ofta positivt överraskad, så även denna gång.

Filmen bjöd på så mycket mer.. det blev både skratt, tårar och djupa tankar.. men på en skön lättsam nivå. Passar mig perfekt. Alla ni som sett filmen förstår nu när jag frågar mig själv..

-Vad är mitt ord?

Att välja bara ett ord är inte så lätt som det verkar.. jag återkommer om jag kommer på det. Har ni hittat ert ord??

Ha en mysig helg allihopa!

1 kommentar:

Unknown sa...

Då får vi väl se den då! Verkar superbra! Kanske kan v ses på mån? Eller du jobbar?