25.10.10

Till Kina på en dag




Söndag förmiddag och dagen hade inga speciella planer.. inte tillräckliga för min lilla äventyrare. Telefonen ringde, om vi ville följa med ut i skogen? Självklart!
Inget toppenväder, men vad gör det om kläderna är rätt.
Ut skulle vi!
Vad vi inte visste var att det snarare var en liten park och i denna park mitt ute i ingenstanns döljde sig ett palats för min 4-åring.
Stora gigantiska röda portar öppnade in till fantasins och sagornas värld. Först blev han t.o.m lite rädd. Han var ju inställd på att det farligaste han skulle se var en flugsvampar, men nu..
Nu fick han möta drakar, krigare, färger och dofter han inte kunnat föreställa sig.
O O O
EN DAG ATT MINNAS.
O O O
Äventyret slutade inte här. Vi tog oss vidare för att äta gott i Ingelsta Kalkons restaurang. Småstopp längs vägen visade sig vara riktiga skattfynd i form av hav, hus och piratskepp.

O O O
"Parken" jag skrev om kallas Yangtorp. Detta ställe skulle kunna vara HELT fantastiskt. Mycket pengar är satsade, men inte tillräckligt.. Bygget står still och mycket är halvklart. Men när man kom in i "templet" märkte man inte av det halvklara. Hoppas verkligen på detta ställe och ser framemot ett till besök till våren, när grönskan är som allra vackrast i bokskogarna som omger detta enorma bygge.



2 kommentarer:

Unknown sa...

Vart? Med vem? Mysigt!!

Matilda Barnboksillustratör sa...

Låter som ett häftigt ställe! Kan tänka mig att det var spännande för din 4-åring! (Och för dig också för den delen! Låter som en tuff plats!)

TACK så mycket! Då ska jag fortsätta njuta av lite shopping och sådant innan den tittat ut! :) Hehe!