29.3.10

Alla tycks vara grisar!

Våren, eller vad detta nu ska kallas?.. är full av kalas!
För några dagar sedan var det även min dag.
Hade en underbar födelsedags kväll
med familjen och några nära.
Så sitter vi där och kommer in på pinsamheter
under årets gång...
..inte helt oväntat tog jag nog priset.
O O O
Var hemma hos min bror med familj i deras gamla lägenhet.
Min syster var också där och vi bestämde oss för att alla
ta en fika tillsammans.
Kaffet var slut.
Inga problems säger jag och stack till
den lilla livsbutiken på hörnan.
Sprang snabbt utan jacka med en liten peng i handen.
Utbudet var snålt men jag nöjer mig med ett paket Gevalia.
Rappa steg tillbaka och in i porten.
Snabba steg på ett fåtal trappsteg
och öppnar dörren direkt till vänster.
Åh, ny matta.. det såg jag inte innan. Fin.
Hör att tv:n nu är på, konstigt att den sattes på nu..
Höjer blicken...
..NU.
Nu ser jag afrikansk konst på väggarna.
Nu ser jag att jag har gått in i fel lägenhet.
Här står jag med ett paket Gevalia.
Som i reklamen ni vet, "när du får oväntat besök."
Det var bara det att jag blev livrädd
och bara sprang ut och slängde igen dörren.
Hade den boende inte märkt av mig innan
så märktes jag garanterat nu.
Så du/ni i den "afrikanska" lägenheten,
förlåt!
Det var ingen inbrottstjuv eller fulgubbe.
Det var bara jag med världens sämsta lokalsinne
och ett paket Gevalia.
En trappuppgång för tidigt visade det sig...
..såå nära. :)

Inga kommentarer: