20.5.09

Mys att plocka själv

Min hjälpreda, "Lite till gräslök mamma? Det behöver vi nog."
O O O
Vilken underbar känsla det är att gå ut i trädgården
och plocka lite gräslök,
vattna några blommor för att en stund senare se hur dem växer ikapp.
Öppna dörren och njuta av kaffekoppen.
Leka med min underbara lilla pajas
tills gräsfläckarna är täckande.
Plocka lite här, plantera där och drömma om resultaten.
O O O
Jag har inga stora krav.
Gräslök räcker långt för mig..
...så länge jag delar middagen med mina älsklingar.
Nu ska vi njuta av några lediga dagar tillsammans.
O O O
Vi ska måla om också!
J är numera "en stor kille" och tapeten håller inte måttet.
Ni kanske får se resultatet senare..

1 kommentar:

Unknown sa...

Vad härligt Vera!
Jag förstår att du trivs i ert hus och i er trädgård... Som jag längtar till vi också är där.
Njuuuuut och ta vara på ledigheten tillsammans nu i helgen! Du är värd alltihop!

Puss<3